Lapin AY-päivät Levillä 4.-5.11.2017

Hotelli Hullu Poron henkilökunta toivotti AY-väen tervetulleeksi kokoustamaan.

Lapin AY-päivät Levillä 4.-5.11.2017

Lapin AY-päivät pidettiin Hotelli Hullu Poron kokoussalissa Levillä Kittilässä kauniin aurinkoisena lauantaipäivänä 4.11. sekä hieman sumuisena sunnuntaipäivänä 5.11.

Lapin AY-päivien avauksen lauantaina suoritti SAK:n Lapin aluetoimikunnan puheenjohtaja Kaarina Keskikuru, jonka jälkeen oli Vasemmistoliiton puoluesihteeri Joonas Leppäsen, SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholmin ja PAM:in järjestöjohtajan Niina Koivuniemen puheenvuorot aiheista:

• Valtion omistajaohjaus / Yksityistäminen / Työehtosopimusneuvottelut

Puheenvuorojen pohjalta syntyi vilkasta keskustelua ja paljon kinkkisiä kysymyksiä mainituista aiheista.

Iltapäivän puolella piti SAK:n Tapio Bergholm esityksen aiheesta SAK 110 vuotta. Hän kertoi lyhyesti SAK:n 110-vuotisen historian ja esityksen jälkeen syntyi myös kovasti yleiskeskustelua aiheesta. Päätteeksi laulettiin "Kansainvälinen" yhteislauluna pianistin säestämänä.

Esityksen jälkeen kokoonnuttiin eri liittojen liittotapaamisiin kukin omaan Talvi/Syksy/Kevät/Kesä-"koloonsa". Tapaaminen oli ensimmäinen Puuliiton, Metalliliiton ja Team-liiton eli Teollisuusliiton yhteinen tapaaminen, vaikkakin varsinainen yhdistyminen tapahtuu vasta 1.1.2018. Myös liittotapaamistilaisuudessa esitettiin aikalailla kinkkisiä kysymyksiä ja aikaansaatiin vilkasta keskustelua mm. työehtosopimuksista ja pekkaspäivistä.

Sunnuntain aamupäivän ohjelmassa oli ensimmäisenä vatsajumppa kaikille osallistujille Tampereen koomikko Fredi Liliuksen toimesta. Hän pisti ay-väen vatsalihakset ja nauruhermot koetukselle loistavalla esityksellään! Tämän jälkeen oli loppupuheenvuoro sekä arvonnat, jonka jälkeen vielä nautittiin herkullinen lounas Hotelli Hullu Poron Ravintola Taivaassa.

Katso kuvia tästä ..

* * * * * * *